Nieuwe boekenKeurmerk Makkelijk LezenKeurmerk Gewone TaalKenmerken makkelijk lezenTips makkelijk schrijvenActueelOver ons



Zo keuren wij


Als wij een tekst keuren, krijgt u altijd concrete adviezen. Een beoordeling is dus meer dan een eindoordeel: het geeft ook inzicht.

Twee beoordelaars

Wij laten een tekst meestal beoordelen door 2 deskundigen. Zij letten op 30 criteria. Als beide beoordelaars de tekst geschikt vinden voor zwakke lezers, dan krijgt de tekst het keurmerk.

Zo nodig 2e keuring

Wat nu als uw tekst niet meteen het keurmerk krijgt? Met de adviezen van de beoordelaars kan de tekst verbeterd worden.
Na verbetering kunt u de tekst opsturen voor een 2e beoordeling.
Voldoet de tekst dan wel aan de eisen? Dan geven wij het keurmerk alsnog.

Tijd voor keuring: weken tot dagen

Een eerste beoordeling kost ongeveer 2 weken tijd.
Als u van tevoren laat weten wanneer u de tekst instuurt, kunnen wij tijd voor u reserveren. De beoordeling kan dan binnen een paar dagen klaar zijn.
Hetzelfde geldt voor een 2e beoordeling.

Offerte en kosten voor keuring

De kosten voor het beoordelen van een tekst kunt u bij ons aanvragen.
U krijgt altijd een offerte als u een tekst instuurt. Als u per mail uw akkoord geeft voor de offerte, dan krijgt u een bevestiging van de opdracht.
Als u niet akkoord gaat, verwijderen wij de toegestuurde bestanden.

Stuur uw tekst in Word

De tekst kan het best als Word-bestand naar ons worden gemaild. Onze beoordelaars kunnen daar gemakkelijk opmerkingen (adviezen) in zetten.

Tekst goedgekeurd? Gebruik ons logo

Als een tekst is goedgekeurd, krijgt u het logo van ons keurmerk (digitaal bestand).
Bij hergebruik van de (ongewijzigde) tekst mag u dit logo weer gebruiken.

Wijzigt de tekst, bijvoorbeeld bij herdruk? Overleg dan met onze stichting.
Voor het keurmerk moeten wij de tekst in z'n definitieve vorm zien. Alleen goedgekeurde tekst mag het keurmerk dragen.

Site ontwerp: Papermaker Sneek