Keurmerk Makkelijk LezenKeurmerk Gewone TaalKenmerken makkelijk lezenTips makkelijk schrijvenOver onsNieuwsBoeken met ML-keurmerkUitgangspunten ML-keurmerk

Ons bestuur

Chris Tetteroo (voorzitter) heeft ruim 47 jaar in het onderwijs gewerkt. Hij heeft in zijn carrière veel te maken gehad met zwakke lezers. Vanaf 2004 was hij directeur van het VierTaal College in Amsterdam: een middelbare school voor leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis of ernstig gehoorprobleem. Hij vindt het belangrijk dat informatie van bijvoorbeeld de overheid voor alle mensen toegankelijk is. Ook moet iedereen plezier aan boeken kunnen beleven. Chris wil met Stichting Makkelijk Lezen bereiken dat geschreven taal voor iedereen begrijpelijk wordt.

Maria Evers (penningmeester) verzorgt vanuit FASE (Financiële Administratie Service Evers) de financiële administratie voor bedrijven én Stichting Makkelijk Lezen.

René Appel (erelid en oud-voorzitter) houdt zich sinds hij zich kan herinneren bezig met taal en boeken. Dus met lezen. Hij studeerde Algemene Taalwetenschap en vervulde sinds 1980 aan de Universiteit van Amsterdam de functie van universitair hoofddocent en (tot oktober 2003) bijzonder hoogleraar Nederlands als tweede taal. Daarnaast was en is hij schrijver van thrillers, waarmee hij tweemaal de Gouden Strop won, de prijs voor de beste Nederlandstalige misdaadroman.

Site ontwerp: Papermaker Sneek