![]()

Het keurmerk Gewone Taal wordt toegekend aan informatieve teksten die voldoen aan de criteria van de Stichting Makkelijk Lezen. Het keurmerk Gewone Taal betekent dat de folder, brochure, vragenlijst of website goed te lezen en te begrijpen is voor iedereen..
Banken/verzekeraars: ABNAMRO, Rabobank, Menzis, Univé, VGZ
(Semi)overheden: ministeries (VWS, OCW, AZ, Justitie), Gemeente Twenterand, Postbus 51, GVB Amsterdam, UWV/CWI, TNO, Pro Demos
Zorg: ZorgkeuzeLab, PATIENT+, IJsselmeer Ziekenhuizen, GGD Den Haag, Jeugdzorg Utrecht
Overig: iScreen testen, Nederlands Bijbelgenootschap
Na het toekennen van het keurmerk krijgt u het keurmerk Gewone Taal als digitaal bestand. Dit keurmerk mag alleen voor de goedgekeurde publicatie worden gebruikt. Voor een volgende ongewijzigde druk van de folder / tekst mag u het keurmerk ook gebruiken. Over gewijzigde versies moet u altijd eerst overleggen met de stichting.
Voor een eerste beoordeling nemen wij meestal 2 weken de tijd. Als u weet wanneer de tekst wordt aangeleverd, reserveren wij tijd. Een beoordeling is dan vaak binnen enkele dagen na ontvangst klaar. Ditzelfde geldt voor een tweede beoordeling.
De kosten voor het beoordelen van teksten kunt u bij de stichting opvragen.
U krijgt een offerte als u (liefst digitaal) een tekst instuurt. Als u akkoord gaat met de offerte (een e-mail is genoeg), krijgt u een opdrachtbevestiging.